Jucătorii din comerţul modern, respectiv cele 12 reţele de hipermarketuri, supermarketuri, discount şi cash& carry, vând anual fructe şi legume româneşti în valoare de 650 mil. lei – 1,1 mld. lei (maximum 250 mil. euro), potrivit estimărilor ZF. Reţelele străine lucrează cu peste 600 de producători locali.
După mai mulţi ani în care au anunţat că nu găsesc producători locali care să aibă recolte suficient de mari şi ferme la standarde occidentale, reţelele de supermarketuri şi hipermarketuri au lansat în ultimii ani programe dedicate acestora pentru a-i atrage în magazine. „Considerăm că există un potenţial foarte mare pentru producţia românească de legume şi fructe, dar majoritatea producătorilor suferă din cauza problemelor legate de infrastructură, iar acest lucru înseamnă o inconstanţă în livrări“, spun reprezentanţii lanţului de supermarketuri Profi care lucrează cu 30 până la 200 de producători locali în funcţie de sezon.
În continuare, ponderea legumelor şi fructelor româneşti în totalul vânzărilor de profil din comerţul modern este mică în condiţiile în care piaţa este puternic fragmentată, cu ferme de mici dimensiuni care nu sunt pregătite să livreze cantităţile cerute de retaileri.
Citește continuarea pe zf.ro