Inspecția Muncii a elaborat un GHID PRIVIND DESFĂȘURAREA ACTIVITĂȚII ÎN REGIM DE MUNCĂ LA DOMICILIU / TELEMUNCĂ / PROGRAM INDIVIDUALIZAT DE MUNCĂ. Informația a fost transmisă public vineri, 6 noiembrie, printr-un comunicat de presă semnat de Nicolae Bratu, Inspector General de Stat.
”Având în vedere Hotărârea nr. 52/5.11.2020 privind stabilirea unor măsuri suplimentare necesar a fi aplicate pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, Inspecția Muncii a elaborat un ghid menit să îndrume angajatorii care își vor desfășura activitatea în regim de muncă la domiciliu/telemuncă sau prin aplicarea un program individualizat de muncă”, se arată în comunicarea Inspecției Muncii.
Ghidul este publicat pe site-ul Inspecției Muncii și poate fi consultat accesând:
Ghidul vine în sprijinul angajatorilor și conține explicații privind aplicarea și modalitatea de înregistrare în registrul general de evidență a salariaților în conformitate cu prevederile H.G. nr.905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților, a situațiilor în care activitatea se desfășoară prin:
– stabilirea unor programe individualizate de muncă;
– munca la domiciliu;
– telemuncă.
”Precizăm că, în implementarea acestor prevederi, angajatorii trebuie să aibă în vedere aplicarea tuturor măsurilor necesare respectării regulilor de diminuare a riscului de infectare cu virusul SARS-COV-2 pentru aceste categorii de lucrători”, se încheie comunicatul oficial.