Ministrul Sănătăţii, Victor Costache, s-a întâlnit marţi – 25 februarie a.c., cu reprezentanţii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR). Întâlnirea a avut loc la sediul Ministerului şi a vizat o informare cu privire la măsurile de sănătate publică instituite de către Guvern şi Ministerul Sănătăţii în această perioadă.
Oficialii AMRCR şi-au exprimat deschiderea de a reprezenta un canal de diseminare a materialelor informative ce urmează să fie transmise de către Ministerul Sănătăţii. Totodată, AMRCR şi-a arătat susţinerea în vederea aplicării măsurilor de sănătate publică în acord cu noile prevederi legale.
Între măsurile discutate astăzi s-a evidenţiat aceea de a recomanda angajaţilor să evite în această perioadă călătoriile în zone în care evoluează COVID-19. În cazul oricăror suspiciuni de îmbolnăvire se impune apelarea serviciului 112 pentru direcţionarea către centrele medicale de diagnosticare.
În perioada următoare, marile reţele comerciale vor lua măsurile ce se impun pentru a se evita aglomerările din cadrul magazinelor, reamintind consumatorilor că există posibilitatea achiziţiei online de produse alimentare şi nealimentare fie direct de la comercianţii care au acest serviciu, fie prin aplicaţii specializate.
Ministerul Sănătăţii a agreat propunerea ca AMRCR să fie informată periodic referitor la informaţiile noi despre răspândirea COVID-19.
Despre AMRCR
Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România a fost înfiinţată în anul 2003 şi grupează următoarele 19 companii din retailul alimentar şi nealimentar din România: Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Lidl, Kaufland, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny Market, Profi, Selgros.
AMRCR este membră a Confederaţiei Patronale ,,Concordia” şi a organizaţiei „EuroCommerce”.
Misiunea AMRCR este de a menţine un parteneriat deschis şi constructiv cu instituţiile statului şi cu organizaţiile profesionale, în acord cu nevoile consumatorilor şi principiile pieţei libere, pentru dezvoltarea unui climat comercial modern, echitabil şi care vine în sprijinul economiei locale.