București, 10 aprilie 2020. Membrii Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR) sprijină lupta împotriva noului coronavirus cu acțiuni menite să constituie un sprijin atât pentru consumatori, pentru fiecare cetățean în parte, cât mai ales pentru categoriile vulnerabile. Totodată, o parte din programele inițiate în acestă perioadă sunt dedicate cadrelor medicale și autorităților aflate în prima linie a luptei cu COVID-19.
”Dorim să prezentăm public acele demersuri, proiecte, programe care vin în sprijinul cetățenilor, ca răspunsuri concrete la provocările cu care ne confruntăm în această stare de urgență și pandemie. Membrii AMRCR reprezintă companii responsabile care derulează permanent programe de Responsabilitate Socială Corporativă (CSR), iar în această perioadă, acțiunile întreprinse au în vedere noul context economico-social din țara noastră. Cu toții ne dorim să trecem cu bine și cât mai repede de această perioadă complicată, să fim din nou împreună și ca viețile și economia noastră să revină la normal. AMRCR mulțumește tuturor celor care în această perioadă își fac datoria în condiții excepționale, printre care se numără și angajații din comerț. În mod special, vă mulțumim fiecăruia dintre Dumneavoastră care respectați restricțiile și recomandările specialiștilor și autorităților”, este mesajul Directorului Executiv al AMRCR, George Bădescu.
Iată o primă parte din acțiunile inițiate și derulate de către membrii noști în cadrul luptei la nivel național pentru combaterea noului coronavirus și ale efectelor sale economico-sociale:
Un centru de spitalizare pentru persoane cu simptome ușoare
În contextul epidemiei de coronavirus din România, la începutul acestei luni, companiile AUCHAN și Leroy Merlin, cu sprijinul Ministerului Sănătății și al Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), au demarat organizarea unui centru de spitalizare pentru persoane noncritice. Astfel, o clădire situată pe centura Capitalei, zona Bucureștii Noi – Chitila, apartinand Leroy Merlin, va fi transformată într-un centru de primire, triere, cazare și tratare preliminară a bolnavilor infectați cu coronavirus, iar cazurile mai grave vor fi transferate către alte unități spitalicești. IKEA si o serie de parteneri sustin acest proiect prin sponsorizari. După finalizarea echipării, clădirea va fi predată autorităților medicale decise de Guvernul României, pentru a fi operată de către cadre medicale profesioniste. Detalii pe: https://romania.auchan.ro/auchan-si-leroy-merlin-invita-mediul-de-afaceri-sa-participe-la-amenajarea-unei-prime-unitati-pre-spitalicesti-in-bucuresti-ilfov/
Finanţare pentru “Fondul de Urgenţă”
BRICO DEPOT România a contribuit, prin intermediul Fundaţiei Brico Dépôt, cu suma de 50.000 de euro la “Fondul de Urgenţă”, un proiect lansat de Asociația pentru Relații Comunitare (ARC România). Brico Dépôt a ales să răspundă unei nevoi cu prioritate maximă, aceea a protejării medicilor. Astfel, contribuția a fost folosită pentru achiziţia de combinezoane de protecţie pentru medicii din Arad, Oradea, Iaşi, Constanța, Timişoara şi Craiova, oraşe cu comunităţi vulnerabile.
Alimente pentru spitalele unde sunt tratați pacienții cu COVID-19
Ministerul Sănătății, împreună cu unul dintre cei mai mari retaileri din România, asigură alimente pentru spitalele din țară, aflate în prima linie în lupta cu Covid-19. Astfel, CARREFOUR România a răspuns necesității de hrană și asigură spitalelor din țară, care tratează pacienții infectați cu Covid-19, alimentele necesare pe parcursul acestei luni, atât pentru personalul medical, cât și pentru pacienți. În acest moment, următoarele spitale: Spitalul clinic de boli infecțioase Constanța, Spitalul clinic de boli infecțioase și pneumoftizologice Victor Babeș Craiova și Spitalul clinic de boli infecțioase Victor Babeș Timișoara se află pe lista centrelor medicale ce vor primi alimente, la recomandarea Ministerului Sănătății. Detalii pe: http://www.ms.ro/2020/03/25/ministerul-sanatatii-impreuna-cu-unul-dintre-cei-mai-mari-retaileri-din-romania-asigura-alimente-pentru-spitalele-din-tara-aflate-in-prima-linie-in-lupta-cu-covid-19/
Platformă digitală care facilitează accesul la educația la distanță
ONG-ul Narada, cu sprijinul CORA România, partener fondator, a lansat inițiativa „Reacție pentru educație”. Unul dintre cei patru piloni ai inițiativei este www.narada.online, o platformă digitală care facilitează accesul la educația la distanță a peste 30.000 de profesori și elevii lor, în contextul provocat de pandemia COVID-19. Totodată, începând din această lună, ONG-ul Narada a dat startul live-urilor NaradiX pe pagina de Facebook și pe canalul de YouTube. În fiecare după-amiază, începând cu 1 aprilie, adolescenți din întreaga țară își dau întâlnire online, timp de o oră, pentru a învăța despre lucrurile care îi pasionează. În plus, prin aceeași inițiativă derulată în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, CORA a finanțat și dotările necesare pentru cadre didactice și elevii acestora, din șapte comunități vulnerabile din Suceava, Covasna, Mehedinți, Argeș, Dâmbovița, Prahova și Focșani, astfel încât aceștia să poată continua cu succes procesul educațional în mediul digital.
Planuri și fapte de bine pentru comunitate
DEDEMAN a înțeles încă de la început importanța de a face bine comunității și a ales să sprijine în permanență oamenii, poveștile și nevoile acestora. A înțeles totodată că ajutorul și solidaritatea ating cele mai înalte scopuri atunci când se vorbește mai puțin despre acestea. ”Menționăm că deși alegem să nu comunicăm o listă de contribuții, ne-am implicat și am ajutat prin donații importante numeroase instituții atât din județul Bacău, precum și din restul țării, care luptă în prima linie pentru combaterea epidemiei”, vorbesc oficialii DEDEMAN despre planurile de bine pe care le desfășoară. Mai multe detalii aici: https://www.dedeman.ro/ro/planuri-de-bine-pentru-comunitate.html
Materiale necesare cadrelor medicale
HORNBACH a donat Spitalului Clinic Dr. Ion Cantacuzino din București materiale de care cadrele medicale aveau nevoie urgentă pentru a-și putea desfășura activitatea în siguranță. Astfel, donația HORNBACH a constat în articole precum viziere, capeline, materiale dezinfectante, mănuși, ochelari și măști.
Finanțare pentru ONG-urile care ajută comunitățile vulnerabile
KAUFLAND România a lansat recent apelul de proiecte „În stare să ajut”, prin care va oferi finanțare în valoare de jumătate de milion de euro ONG-urilor din întreaga țară care se mobilizează să ajute comunitățile și grupurile cele mai vulnerabile în această perioadă. Decizia de a oferi sprijin financiar celor care vor să se implice vine ca reacție la mobilizarea extraordinară a organizațiilor neguvernamentale din ultimele trei săptămâni, în care zeci de asociații și fundații din toate colțurile țării s-au alăturat eforturilor autorităților locale și centrale. În același timp, acestea au făcut tot ce le-a stat în putință pentru a-și menține activitățile de sprijin pentru grupurile cu care lucrau în mod curent – vârstnici, persoane cu dizabilități sau boli incurabile, copii și tineri din centre de zi sau comunități cu posibilități reduse. Detalii pe: https://despre.kaufland.ro/presa/comunicate-de-presa/presse-detail.y=2020.m=04.n=in-stare-sa-ajut.html
Prima secție de terapie intensivă mobilă
Departamentul pentru Situații de Urgență prin Fundația pentru SMURD, cu sprijinul LIDL România, achiziționează prima secție de terapie intensivă mobilă din țara noastră, în valoare de 264.930 de dolari, care va putea prelua pacienții în stare critică ca urmare a infecției cu SARS–CoV–2. Această secție mobilă de terapie intensivă pe structura unui tir poate fi deplasată rapid oriunde în țară, crescând capacitatea celor mai aglomerate spitale de a oferi îngrijire pacienților la cele mai înalte standarde. Secția va fi amplasată în curtea unui spital supraaglomerat de primă linie, putând fi racordată atât la rețeaua electrică cât și la cea de oxigen a spitalului și va putea prelua un număr de 12 pacienți cu indicație de îngrijire în terapie intensivă.
Donație de 1.160.000 de lei către Crucea Roșie Română
MEGA IMAGE a susținut eforturile din prima linie de luptă a cadrelor medicale pentru protejarea vieții și însănătoșirea cetățenilor români infectați cu COVID-19, prin donarea de fonduri în valoare de 1.160.000 de lei, echivalentul a 240.000 EUR, către Societatea Națională Crucea Roșie, pentru achiziția suplimentară de monitoare și ventilatoare medicale, precum și a altor echipamente medicale necesare. Aceste fonduri au fost direcționate de către Crucea Roșie pentru achiziția a cel puțin 12 echipamente de ventilație medicală, contribuind astfel la susținerea spitalelor cu echipamentul de care au nevoie în această perioadă dificilă.
Donații ”pentru linia întâi”
MOBEXPERT, alături de partenerii săi, a lansat platforma „Donează pentru linia întâi” pentru a ajuta medicii și personalul sanitar, precum și polițiștii, armata și jandarmii, care depun eforturi supraomenești în aceste zile în lupta pentru viață contra pandemiei COVID-19 și îi cheamă pe toți cei care au posibilitatea să li se alăture. S-au donat până acum 4 milioane de lei, iar companiile s-au implicat în achiziții, distribuție și organizarea platformei de donații. Detalii pe: https://blog.mobexpert.ro/doneaza-pentru-linia-intai/
Sprijin pentru persoanele cu dizabilități
PENNY a sponsorizat cu alimente și produse de igienă persoanele cu dizabilități aflate în grija asociațiilor ”Ridică-te și Umblă” și ”Alinare”, organizații beneficiare ale campaniei ”Nu ești singur”, desfășurată de Consiliul Național al Dizabilității din România (CNDR). Cele două asociații au primit alimente de bază, detergenți, scutece pentru copii și produse de igienă, distribuirea produselor având loc prin intermediul Băncii pentru Alimente din București.
Transporturile produselor către asociații s-au realizat în condiții de siguranță. Mașinile cu care a fost realizat transportul au fost igienizate, iar șoferii care au operat aceste transporturi au fost dotați, la rândul lor, cu mănuși și măști de protecție, pe toată durata acțiunii. Detalii pe: https://www.fcndr.ro/index.php/2020/03/26/penny-market-sustine-activitatea-asociatiilor-ridica-te-si-umbla-si-alinare-prin-sponsorizarea-cu-produse-de-larg-consum/
Sprijin pentru achiziția de aparate de ventilație artificială
Eforturile medicilor de la Spitalul Victor Babeș din Timișoara sunt susținute de către PROFI printr-un sprijin menit să salveze viețile pacienților de la Terapie Intensivă. Retailerul a donat 1 milion de lei pentru achiziționarea de aparate de ventilație artificială, aparate vitale pentru supraviețuirea bolnavilor de coronavirus, în stare gravă. Au primit sprijin din partea PROFI și Asociația ”Trăiește cu Bucurie”, Spitalul Clinic Municipal de Urgență din Timișoara, Spitalul Clinic Dr. I. Cantacuzino sau Spitalul Clinic CF Timișoara. Alte donații au fost făcute către Asociația Aradensis, Primăria Săveni, Primăria Sulița și către Instituția Prefectului din Caraș-Severin.
Meniuri zilnice pregătite ”Din pasiune pentru OAMENI”
SELGROS Cash&Carry se implică în sprijinirea cadrelor medicale și angajaților M.A.I. care se află în prima linie de luptă împotriva SARS-CoV-2. Astfel, compania a demarat campania “Din pasiune pentru OAMENI”, acțiune ce implică oferirea unui număr de peste 24.000 de porții de mâncare caldă, în fiecare lună. Aceste porții sunt livrate către spitale și instituții ale MAI din București, Craiova, Baia Mare, Cluj Napoca, Suceava, Timișoara și Brașov, oraș în care suportul companiei se îndreaptă și către un centru de suținere și ocrotire a persoanelor fără adăpost.
Meniurile zilnice sunt pregătite cu multă recunoștință și pasiune, în condiții depline de siguranță, de către Chefii restaurantelor Bistro Gourmet și Pauza Mică operate de către Selgros în incinta magazinelor sale.
Informare și măsuri de siguranță pentru angajați și pentru consumatori!
O prioritate permanentă a tuturor membrilor AMRCR este reprezentată de implementarea celor mai riguroase măsuri de siguranță menite să protejeze sănătatea angajaților, partenerilor și clienților. Prin campanii de informare, prin asigurarea echipamentelor și materialelor de protecție și prin dezinfecția profesională a tuturor spațiilor, membrii AMRCR asigură un mediu sigur de lucru și de cumpărături pentru toți românii. Mai mult, ca măsuri suplimentare, au fost montate paravane de siguranță la casele de marcat și în zonele de contact cu clienții, s-au implementat sisteme de semnalizare dedicate păstrării distanței, a fost regândită organizarea magazinelor pentru a răspunde nevoilor actuale ale clienților. În toate magazinele membrilor noștri, o atenție deosebită este acordată categoriilor vulnerabile, în special persoanelor vârstnice, care beneficiază de facilități precum case speciale, personal care să îi asiste la cumpărături și servicii de livrare gratuită la domiciliu a produselor comandate.
Vă mulțumim anticipat pentru sprijinul acordat în mediatizarea acțiunilor membrilor AMRCR. Vom reveni cu noutăți despre derularea lor și despre alte inițiative ale membrilor noștri în această perioadă!
Multă sănătate tuturor !