În luna iulie, retailerii internaționali și-au continuat investițiile în expansiunea rețelelor de magazine, fiind inaugurate 17 de unități comerciale. În ceea ce privește canalele de vânzare, luna aceasta, vedeta deschiderilor este supermarketul.
Prima poziție în topul celor mai expansivi retaileri este ocupată și luna aceasta de Profi, care a inaugurat 10 unități. Pe locul al doilea în clasament se situează Mega Image care a bifat 5 deschideri, iar poziția a treia este ocupată de retailerii germani Lidl și Penny Market care au dechis câte o nouă unitate.
Dintre cele 10 unități inaugurate de Profi, 7 funcționează în format standard, 2 în formatul de test Profi Mini și 1 în formatul de proximitate Profi City. Luna aceasta, Profi a inaugurat și primul său magazin din județul Vaslui, fiind astfel prima rețea internațională de retail prezentă în toate județele din țară. Prin aceste deschideri, rețeaua națională operată de retailerul controlat de fondul de investiții Enterprise Investors a ajuns la 324 de magazine.
Retailerul belgian Mega Image și-a concentrat investițiile în extinderea rețelei de proximitate și a deschis 4 magazine sub brandul Shop&Go și un supermarket Mega Image. În prezent, Mega Image operează 429 de unități magazine, majoritatea amplasate în Bucureşti, sub brandurile Mega Image (203), Shop&Go (220) şi AB Cool Food (1),Gusturi Româneşti (1), Mega Drive (1).
Penny Market a inaugurat primul său supermarket din localitatea Zimnicea, județul Teleorman. Prin această deschidere retailerul operează la nivel național o rețea de 165 de unități comerciale.
Și Lidl și-a continuat investițiile în România și a deschis un magazin nou construit în Capitală. Aceasta este a treia unitate pe care retailerul german a deschis-o anul acesta și odată cu acest magazin, Lidl deține pe plan local 187 de unități.
Sursa: Progresiv