AMRCR este reprezentantul marilor rețele în problemele generale ale industriei de retail. Asociația nu poate interveni în relațiile economice individuale pe care fiecare retailer le gestionează conform politicii sale comerciale.
Performanța în vânzări a unui produs depinde de mai mulți factori, dar mai ales de modul în care brandul este gestionat de către producător și de politica sa de marketing. În mod evident, alături de acestea au importanță și alte variabile cum ar fi inclusiv factorul sezonier sau adaptarea la specificul arealului de comercializare.
Totuși, nu putem deveni nici adepții unor abordări prin care s-ar putea urmări compensarea lipsei de performanță comercială prin declanșarea unei controverse publice care să urmărească câștigarea unei notorietăți, care ulterior să fie exploatată în relația cu consumatorii.
Există numeroase cazuri de producători locali care prin calitatea managementului și viziune antreprenorială au creat și dezvoltat produse sau business-uri care au fost confirmate de consumatori. Ar fi posibil ca eforturile acestora să fie puse în umbră prin promovarea unei campanii de victimizare sau de generalizare în spațiul public a unor situații nereprezentative. AMRCR susține și militează pentru respectarea tuturor regulilor de concurență și nu are cunoștință de elemente care ar putea să pună sub semnul întrebării conformarea la acestea.